Thursday, January 29, 2009

Selamat Tahun Baru Cina 2009 !

Ms Butterfly mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina 2009 kepada semua golongan yang menyambut hari tersebut seluruh Malaysia !

Ms juga mengucapkan tahniah dan berbangga dengan ADUN N.22 Pantai Manis, Datuk Hj Abdul Rahim Bin Ismail kerana sudi meluangkan masa hampir 4 jam untuk pengagihan kad dan juga angpow kepada masyarakat Tionghua di sekitar Pekan Papar yang menyambut perayaan Tahun Baru Cina baru-baru ini.

Dianggarkan seramai 500 masyarakat Tionghua di sini yang majoritinya adalah peniaga menerima sumbangan daripada Datuk Hj Abdul Rahim dalam program berkonsepkan turun padang itu. Lawatan yang bermula seawal 8.00 pagi itu merupakan acara tahunan beliau yang kini memasuki tahun ke-empat.

Semua pegawai kerajaan, pemimpin-pemimpin masyarakat termasuk Kapitan Cina turut serta dalam rombongan itu bagi melihat dengan lebih dekat masalah yang dihadapi oleh masyarakat Tionghua di Papar.

Di samping mengeratkan lagi hubungan silaturahim, program ini secara langsung dapat mendengar segala keluhan dan rintihan yang dihadapi oleh masyarakat Tionghua di sini yang kebanyakannya adalah peniaga.

Dengan adanya penyertaan daripada pemimpin-pemimpin tempatan, mereka secara langsung akan dapat melihat dengan lebih dekat masalah yang dihadapi oleh masyarakat ini.

Datuk Hj Abdul Rahim seterusnya berharap Tahun Baru Cina ini akan membawa peluang-peluang keemasan kepada para peniaga agar terus maju dan berdaya saing.

No comments: