Saturday, July 18, 2009

JW Marriot & Ritz Carlton Jakarta di Bom?

Nauzubillah..
Aku harap perkara sebegini tidak terjadi di bumi bertuah, tanah tercinta tumpah darahku...Malaysia. Aku mendengar berita ini melalui saluran 501 Astro Awani kira-kira jam 5.30 petang ketika sedang memandikan anakku yang sekarang ini sudah berusia 3 bulan..hujung bulan ni 4 bulan la sudah..

Terkejut jugak bila dengar berita tersebut, kerana "mereka-mereka" yang sanggup bergadai nyawa untuk sesuatu yang kurang pasti kini sudah berani menyerang tempat-tempat mewah & elit. Setelah lama berdiam, mereka kini telah kembali..amat menakutkan.

Siapakah dalangnya? Apakah yang dimahunya? Bagaimana mereka merancangnya? Di mana mereka? Bila mereka akan menyerang lagi? Kenapa JW Marriot? Mengikut jadual, beberapa acara besar telah dirancang berdekatan situ, seperti Anugerah Planet Muzik 2009, yang akan melibatkan kehadiran ramai artis Malaysia, Singapura, Filipina & Thailand.. & lawatan kelab bolasepak diminati ramai Manchester United.

Memetik sebagai berkata, Ketua Bahagian Antipengganas Kementerian Keselamatan Indonesia, Ansyaad Mbai, terdapat bukti kukuh bahawa Nordin Mohammaed Top mendalangi serangan itu..Apakah kesahihan dakwaan ini?

Apapun, aku rasa bersyukur yang teramat kerana perkara sebegini tiada di Malaysia..wahai anakku, insyaAllah Tuhan melindungi kita daripada bala bencana & kejahatan duniawi..

No comments: