Tuesday, April 3, 2012

APAKAH HUBUNGAN APCO DENGAN KERAJAAN MALAYSIA?

· Tiada hubungan istimewa antara syarikat APCO dengan Kerajaan Malaysia selain kerajaan hanya memberi tender kepada sebuah syarikat untuk melaksanakan kerja yang berkaitan.


· APCO yang ditubuhkan pada 1984 merupakan sebuah syarikat komunikasi global yang bebas dan mempunyai ibu pejabatnya di Washington DC. APCO juga mempunyai cawangan di banyak negara termasuklah United Kingdom dan Malaysia.


· APCO menawarkan perkhidmatan dalam bidang media seperti penambahbaikan penyampaian maklumat kepada rakyat dengan menggunakan tatacara terbaru dan memberi penumpuan kepada perkara-perkara penting yang diperlukan termasuklah maklumat-maklumat mengenai pekerjaan, pelaburan asing, pelajaran dan perkhidmatan penghantaran kepada rakyat.


· APCO juga mempunyai keupayaan untuk memberi khidmat dalam bidang-bidang latihan seperti peningkatan kebolehan komunikasi, menyebarluaskan maklumat-maklumat tentang kegiatan Kementerian kepada pihak media, rakyat dan stakeholders, meningkatkan keupayaan kerajaan untuk mengukuhkan komunikasi di peringkat antarabangsa khususnya dalam perkara-perkara melibatkan dasar-dasar kerajaan.

No comments: