Monday, February 2, 2009

Melayu Jangan Paling Tadah Terhadap UMNO !

Terpanggil dengan kenyataan ini, Ms ingin berkongsi pendapat dengan apa yang terjadi di persada politik Malaysia yang sering dimanipulasi oleh pihak2 tertentu atas dasar kepentingan diri sendiri.

Memetik kenyataan Menteri Penerangan Malaysia Datuk ASC pada sessi pertemuan bersama penuntut Malaysia di Birmingham baru2 ini, "Mereka yang memperoleh daripada Umno -- jurutera, doktor, usahawan dan yang lain -- berapa ramai daripada mereka yang telah menyumbang kembali kepada Umno dalam apa cara pun, mereka boleh dan jangan pula bila bercakap soal memberi sumbangan ini, terus kata nak jadi calon," katanya.

Dalam pada itu, beliau terkilan kerana sudah ada dalam kalangan anak muda Melayu sendiri yang berkata mereka tidak lagi peduli tentang isu seperti hak istimewa orang Melayu dan Dasar Ekonomi Baru. Ada satu peringkat generasi baru di kalangan orang Melayu sendiri yang sekarang ini bukan sahaja sudah lupa tentang diri dia, sejarah dia, bahkan berada di peringkat tidak mampu hendak merungkai struktur sistem kehidupan kita yang bertunjangkan kepada aspek keMelayuan.

Ms berpendapat, dalam sama2 kita membangun satu2nya negara Malaysia yang tercinta ini terus maju & tersohor di mata dunia & bebas perang, sumbangan, perjuangan & kemampuan anak2 muda Melayu menterjemah hasrat UMNO yang asal harus dimulakan dari sekarang.

Ia sebagai wadah terbaik bukan saja untuk orang Melayu malah seluruh rakyat Malaysia. InsyaAllah, anak2 Ms nanti akan menikmati kesejahteraan & keamanan hasil dari ini.. Malaysia tanahair ku!

No comments: